Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

Santa1

21. 11. 2010 16:57
Tohle nepochopí, kdo to nezažije.

Nemusí na vlastní kůži, stačí někdo v širší rodině. Konečná stádia lidské existence nebývají zrovna přehlídkou důstojnosti. Péče doma většinou bývá nemožná a nezvladatelná, příslušná zařízení státní bývají nedostupná - přeplněná, soukromá zase hodně drahá, ale pokud je přiznán dost vysoký příspěvek na péči, tak se to ještě dá. Horší to bude, pokud se zruší. Tohle ovšem nepochopí, kdo to nezažije, jak už jsem říkal.

0 0
možnosti
HN

Hanka Novotná

21. 11. 2010 17:22
Re: Tohle nepochopí, kdo to nezažije.

Máte pravdu, že stačí i takové setkání v širší rodině a člověk aspoň tuší... Nikdo z nás se však nemůže vžít do pocitů člověka, kterýsi je vědom svého stavu a ví, že je na obtíž, i když ho rodina přesvědčuje o opaku. Protože na hádky mají zdi příliš tenké zdi a nateklé oči od pláče nás také prozradí. Příspěvek na péči, zrušen nebude, pouze první stupeň bude snížen z 2 tis.kč na 800 kč, což se těchto případů stejně netýká. Do podobných zařízení se dostávají lidé většinou s třetím a čtvrtým stupněm PnP, přesto se na ubytování čeká dlouhé roky. Příspěvek v celosti náleží zařzení a rodina je často donucena doplácet na pobyt a stravu, což bývá pro každou, i výdělečnou rodinu, velká zátěž...proto se raději rozhodují pro varinatu, že se  babičku/dědečka sami postarají...

0 0
možnosti
IV

Ištván Vinnetou

21. 11. 2010 16:04
Mám neodbytný pocit, že titulek zněl původně jinak....

...a přesněji vystihoval dějovou zápletku článku a osobnost autorky.... 

0 0
možnosti
HN

Hanka Novotná

21. 11. 2010 16:07
Re: Mám neodbytný pocit, že titulek zněl původně jinak....

;-DR^ osobně jsem držela v ruce akorát lejno psí (jestli je vůbec nutné jít do podrobností), ale ten úsměv, máte pravdu, je můj.

0 0
možnosti
JH

jirha

21. 11. 2010 15:41
Moc hezky napsáno

i když místy trošku na bednu.

Kdo to nezažil nepochopí a nepřizná co za tím je. Zbytek bude chtít žít v nevědomosti. Apoštolové musí stále volat a ostatní je budou očerňovat.

0 0
možnosti
HN

Hanka Novotná

21. 11. 2010 16:04
Re: Moc hezky napsáno

Máte pravdu, na bednu to kolikrát je. Škoda, že nejde vyměnit, aspoň nějaká součástka. Víte, když ve svém blogu nakousnu nějaké téma - ať už je to pedofilie, hamižnost našich poslanců, vztahy v rodině, problémy v komunikaci, sociální dávky...řada lidí chce řešení. Jeden pán mi do emailu napsal...vy o tom jenom žvaníte, musíte navrhnout řešení...I když vždycky vím říct, nebo se snažím najít odpověď - v těchto případech vážně nevím co říct. Jsem zastáncem toho, že problém se dá vyřešit jedině tím, že se o něm mluví. Když budu mít na partnera vztek, pohodím hlavou a odejdu do druhé místnosti, aby si to přebral sám...k čemu to vede. Jak on mi může vědět do hlavy? není lepší říct, vidím to tak a tak, mrzí mě to, vadí mi to a teď mi řekni jak to vidíš ty...

0 0
možnosti
1

136N

21. 11. 2010 14:44
Výstižné .

Pouze bez toho  lejna jsme si obdobně užili s manželčinou matkou . Stačilo když pustila plynový hořák bez zapálení , nebo si napouštěla vanu a odešla , v nejlepším případě když šla nakoupit se zastavila u prostřed vozovky a stála jako socha . Na radu lékaře jsme ji dali do domova důchodců proto že nás varoval že se její stav bude zhoršovat  a že ji stejně neuhlídáme . No tím pádem veškeré příbuzenstvo přestalo s námi komunikovat ale pomoci nechtěl nikdo . Ještě jednou karma .

0 0
možnosti
HN

Hanka Novotná

21. 11. 2010 14:51
Re: Výstižné .

Vybrali jste pro Vaši paní tchýni tu nejlepší z možných variant. Příbuzenstvo by s Vámi nepromluvilo, ani kdyby ji přejelo auto, nebo dům i s ní vylítl do povětří. Čert vzal takové příbuzenstvo. Znám pár rodin, kterým tlak příbuzenstva a "co tomu řeknou lidi" zničil manželství a poškodil vlastní zdraví. Jsem moc ráda za Váš příspěvek, děkuji a přeji heznko neděli. H.

0 0
možnosti

martin013

21. 11. 2010 13:44
Mrcha?

Pokud v sobě máte mít  ten "kus pořádné mrchy", jak sama o sobě píšete v profilu, tak to už opravdu ničemu nerozumím..... Jinak výborně napsáno a tak karmuji, i když tím většinou opravdu neplýtvám. Hezký den.

0 0
možnosti
HN

Hanka Novotná

21. 11. 2010 13:54
Re: Mrcha?

Mrcha jsem jen na chlapy, kteří nedrží slovo.:-)

Děkuju za pochvalu i karmu, potěšilo mě to.

0 0
možnosti
A

agent_A54

21. 11. 2010 13:24
jojo

až budu starý dědek, nechci se dostat do stavu, že se bude muset kdokoli o mě starat jako o  mimino... to je proti mé cti a ta je asi důležitější než život... to tedy ať mě raději rychle trefí mrtvice...

0 0
možnosti
HN

Hanka Novotná

21. 11. 2010 13:30
Re: jojo

Máte pravdu co se cti týče a to přání slýchávám často.

Díky za příspěvek.H.N.

0 0
možnosti
M

Marat2009

21. 11. 2010 13:01
Život, stáří a nemoc.

Milá Hanko, napsala jsi to velice hezky. Nicméně, taký je život ...R^

0 0
možnosti
HN

Hanka Novotná

21. 11. 2010 13:32
Re: Život, stáří a nemoc.

Díky, Marate. Moc ráda Tě vidím.H.

0 0
možnosti
KB

ladyevil_cz

21. 11. 2010 12:35
Změň to...

...na výkaly...imho působí jako něco mezi ho a le ;-) Jinak...já to tvrdím od začátku...je dobré být za dobře s Michaelem, Asraelem a partou dalších...jsou milosrdně nemilosrdní R^

0 0
možnosti
HN

Hanka Novotná

21. 11. 2010 13:35
Re: Změň to...

Už to měnit nebudu, ďáblíku...originál nic nepředčí...;-)

0 0
možnosti
IM

motiva

21. 11. 2010 11:41
pravda o konci života

bohužel, měla jsem takhle na starosti chátrající tchyni, je to strašné, netuším, kolik si toho ona s alzheimerem uvědomovala, ale opravdu ta h.... si během chvilky ,co jsem šla uklidit v ložnici a kdy dostala talíř s obědem, dokázala vytahat z gatí a vyskládat je do talíře s jídlem, prostě šílený, a nejhorší bylo, že když přišla návštěva, tak seděla jak hříbek a povídala si s nimi, takže nikdo nevěřil, že dělá pod sebe, hrabe se v tom a má vidiny, tvrdí, že jí někdo stojí u postele, po ulici chodí lidi a nosí bedny k sousedům a pod. Je to hrozné pro toho starého člověka, ale bylo to  hrozné i pro mě, život se mi zredukoval na převlékání postele, uklízení "pohrom", mytí pokaděného zadku, praní pročůraných bačkor, a když jsem všechno uklidila a babička si šla po obědě zchrupnout, tak to odpoledne začalo dalším převlékáním pročůrané postele nanovo:-(

0 0
možnosti
HN

Hanka Novotná

21. 11. 2010 13:43
Re: pravda o konci života

Přesně! Ti lidé to prostě umí zaonačit tak, že pro příbuzné a příležitostné návštěvy jsou andílkové, kterým je strašně ubližováno. Člověk, který o takovou osobu pečuje a snáší často opravdovou šikanu, je najednou osočován zbytkem rodiny namísto vděčnosti, že oni se starat nemusí. Pak mi brečí v kanceláři a já nevím, co jim poradit, protože pomoci není. A není vyjímkou, že takový člověk brzy onemocní sám a ano hádáte dobře, není to pro něho vysvobození. Starat se musí dál a jeho nemoc musí holt počkat...

0 0
možnosti
S

stepulka

21. 11. 2010 11:35
Hezký článek

Hani.  :-)  

A  ten lidový výraz v původním názvu, jak jsem se dočetla níže, byl na místě ;-).

Tento korektnější by nikdo neřekl.

0 0
možnosti
HN

Hanka Novotná

21. 11. 2010 13:45
Re: Hezký článek

Viď, že ne?;-D

Díky, Štěpulko.

0 0
možnosti
  • Počet článků 171
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3114x
Nemysli si pořád, že musíš všechno prožít, stačí jen pozorovat a to bez klidu nejde. Největší milost pro nás, kteří to potřebujeme, je umění dívat se a vidět.

Karel Čapek